בשנת 2005 היתה עיר דוד אתר קטן, זניח ושולי במרחב התיירות הירושלמי.
תוכנית אסטרטגית לקידום התיירות נכתבה עבור מנהלי האתר, בליווי מחקרים חדשים, ותוך שנים ספורות מיצב עצמו האתר, כגורם מוביל, חדשני ומרכזי בתיירות בירושלים, תוך שהוא מושך כחצי מיליון מבקרים בשנה. בראשית דרכה התיירותית של עמותת אלע"ד (שנות ה- 90 של המאה הקודמת) הגיעו לבקר באתר בעיקר חיילי צה"ל ואנשי המגזר הדתי לאומי. לאחר יישום התוכנית שכתבנו, הפך מצב זה לנחלת העבר, ואת הגן הלאומי עיר דוד שוטפים כיום תיירים מכל פלחי השוק בתיירות פנים ובתיירות הנכנסת. המוצר התיירותי המגוון של עיר דוד פונה למגוון נרחב של פלחי קהל ומושך מבקרים מגוונים ורבים מרחבי הארץ והעולם.
השדרוג התיירותי לווה בידי הצוות, בעוד ניהול השיווק באתר, הופקד בידיו של ד"ר שחר שילה, אשר ניהל את השיווק בעיר דוד במשך 11 שנים רצופות (2005-2016). למותר לציין, כי כיום בעקבות התוכנית, גדל מספר המבקרים באתר פי ארבעה, והמוצר התיירותי שהיה קיים בשנת 2005, הועשר והתרחב לסל מוצרים עשיר, מגוון ואקלקטי. עיר דוד תפסה את מקומה כאתר מוביל, עדכני וחדשני בירושלים.